Vill du att ditt företag ska sticka ut i flödet på sociala medier? Vi på Trampolin PR kan skräddarsy utbildningar inom digital kommunikation som passar dina och företagets behov. Du är varmt välkommen att höra av dig så skissar vi på ett bra upplägg.

Kontakta Trampolin PR

Förslag på utbildningar

Sociala medier – Steg 1

De flesta företag har idag en Facebook-sida och många har ett konto på Instagram. Dessa är två av Sveriges största sociala kanaler, men det krävs bra innehåll och ett smart tänk för att bli mer synlig och nå ut med sina erbjudanden. I den här grundkursen hjälper vi dig att lägga upp en strategi och använder den för att planera hur och vad du vill uppdatera dina kanaler med. Målet är att hitta ett arbetssätt som gör att det blir enkelt och roligt att publicera.

Ur innehållet:

  • Varför sociala medier?

  • Olika sätt att använda sociala medier.

  • Vad ska vi ha för innehåll?

Citat från uppdragsgivare

”Våra aktörer i besöksnäringen är nu tack vare utbildningen bättre rustade för att fortsätta med digital affärsutveckling i sina respektive verksamheter.”

– Hans Holmgren, Näringslivsbolaget Sundsvall

Sociala medier – Steg 2

Fortsatt djupdykning i sociala medier, denna gång med fokus på praktisk publicering, annonsering och statistik! Har du ett företagskonto på Facebook eller Instagram men är osäker på hur du ska använda det på bästa sätt?

Vi ger tips på hur du skapar engagerande innehåll i flödet, i stories och händelser. Vi tittar även närmare på annonsering i sociala medier och hur statistiken kan hjälpa oss att träffa rätt.

Ur innehållet:

  • Statistik på Facebook och Instagram, vad säger den egentligen?

  • Skapa engagerande innehåll på sociala medier, vad behöver du tänka på?

  • Annonsera på Facebook och Instagram, så funkar det!

  • Skapa enkel film för sociala medier, hur svårt kan det vara?

Citat från kursdeltagare

”Mycket pedagogiskt upplägg med utgångspunkt på oss deltagare. Kursledarna skapar en trygghet som gör att det känns ok att ställa ”de dumma frågorna”.”

”Engagerade föreläsare. Lättförståeligt. Bra att få testa och göra övningar för att komma igång.”

Filma med mobilen

Rörlig media år hetare än någonsin. Film som sprids i sociala medier får fler visningar än andra typer av inlägg. Med en mobiltelefon, som idag har en relativt avancerad filmkamera, blir vi alla filmfotografer. Men att filma och publicera i marknadsföringssyfte kräver både planering och kunskap för att bli tillräckligt bra.

Ur innehållet:

  • Telefonens möjligheter – och begränsningar.

  • Ljus och ljud – vad är bra att tänka på?

  • Hjälpmedel som gör det lättare och bättre.

  • Så tänker jag innehåll som filmare.

  • Redigera i mobilen eller inte.

Citat från kursdeltagare

”Matnyttigt, kul och intressant! Fick svar på frågor jag gått runt och funderat på. Bra med hemläxa som ger push att göra direkt.”

Annonsera digitalt med
inriktning på sociala medier

Det år inte helt enkelt att veta var du ska annonsera, vad som skiljer annonskanalerna åt eller vilken kanal som passar just dina annonser bäst. I den här utbildningen dyker vi djupare i annonsering med fokus påsociala medier och tar din annonsering till nästa nivå.

Vi fördjupar oss i annonsering på Facebook, Instagram och andra digitala annonsplattformar. Tillsammans ger vi oss in i Facebooks eget annonseringsverktyg Ads Manager och bekantar oss med det.

Vi ger dessutom en bild över hur den digitala annonskartan ser ut med aktörer som Bonniers och Schibsteds. Vad är det du köper och vad kan du göra själv?

Ur innehållet:

  • Presentation av de olika kanalerna och deras annonsverktyg.

  • Facebook Ads Manager, så funkar det!

  • Vilken annonsering passar dig bäst? – Vi diskuterar.

Citat från kursdeltagare

”Lyhörda, genuint trevliga och kunniga inom många områden. Det kändes som alla deltagare fick fin hjälp oavsett förkunskaper. Fick med mig många bra tips och bra med inspiration.”

Bli sök- och bokningsbar på webben

Hur hamnar du högst upp på Google och vilken bokningssida år bäst för ditt företag? Under tre timmar tittar vi närmare på hur du kan nyttja Google på bästa sätt, vilka fördelar olika bokningssidor har och hur du kan göra för att få bokningar och driva trafik till din webbplats. Den här utbildningen riktar sig främst till dig som jobbar med onlinebokning och hyr ut boende inom besöksnäringen men många delar av utbildningen är applicerbar på andra verksamheter.

Ur innehållet:

  • Nyttja Google på bästa sätt.

  • Behöver jag ett onlinebokningssystem och i så fall vilket?

  • Hur kan jag driva trafik till min bokning eller webbplats?

Vill du boka en utbildning?

Hör av dig till oss så anpassar vi en utbildning som passar dig eller dina medarbetare. Mejla oss på hej@trampolinpr.se eller ring 070-607 67 31.