hotel_frosopark

Quality Hotel & Resort Frösö Park är det första nya hotellet i Östersund på över 20 år. Vårt uppdrag var att genom kommunikation skapa kännedom och intresse för det nya hotellet samt den nya kongresshallen: Frösö Convention Center i Norge och Sverige samt till utvalda målgrupper internationellt. Det nya hotellet och Convention Center blir tillsammans Norrlands största mötesplats. Vårt uppdrag var även att skapa bra lokal förankring av hotellet samt bygga upp och etablera alla kommunikationskanaler – främst digitala.

Lösning
Vi arbetade fram en kommunikationsplan inför lanseringen där vi satte mål, målgrupper, budskap och strategier för kommunikationen av det nya hotellet. Vi arbetar med en spridningsstrategi för att snabbt skapa kännedom. Vi hakar på träningstrenden – alla vill träna under sina konferenser och på sin semester! Budskapen och innehållet är sportigt. Sport, Wellness and Meetings går som en röd tråd. Vi skapar en mycket stark digital närvaro med egna kanaler: Facebook, Instagram, Hemsida, LinkedIn, Mynewsdesk, blogg samt nyhetsbrev. Vi skapar synlighet och tar plats i medier via pressmeddelanden, personliga kontakter och individuella pressbesök. Via intygare, lokala medier och specialinbjudningar till lokala nyckelpersoner bidrar vi till lokal kännedom och lokal stolthet.

Resultat
Riklig publicitet i branschmedier (byggtidningar, hotell- och konferensmedier) samt stort uppslag i Dagens Industri. Budskapet kring sportigt nytt hotell har gått fram. Via tävlingar, blogginlägg och annat relevant innehåll som engagerat har vi snabbt nått en bra och aktiv målgrupp på facebook. Vi har på kort tid nått över 5 000 gilla samt fått in 7000 mejladresser till intresserade. Hotellets Facebook-sida har rankats som etta bland hotell i Sverige i flera veckor. Vi har skapat nationell kännedom om hotellet samt ett riktigt rikligt surr i sociala medier. Den digitala närvaron är stark och ger bra sökträffar men framför allt har budskapet om ett nytt sportigt möteshotell på Frösön satt sig.

 

Hemsida