guldgalan_logo

Guldgalan, Jämtlands näringslivsgala har anordnats sedan 2000. Trampolin PR fick frågan om att projektleda galan med uppdraget om att leverera Sveriges bästa företagargala med bibehållen kvalitet och intresse.

Lösning
Guldgalan har under sina tolv år vuxit och utvecklats till nästintill en bristningsgräns. Nu handlade det om att hämta hem, våga göra några större märkbara förändringar och med fingertoppskänsla behålla en kvalitet i världsklass. En flytt av galan till Frösö Parks tomma hangar var ett vågat med viktigt steg. Dessutom satsades mycket tid och engagemang på att sätta de nominerade i fokus via lokal media och sociala medier. En känsla för detaljer och gott värdskap i fokus gjordes också till en röd tråd i arbetet. Guldgalan är ett omfattande projekt som innebär relationsbyggande aktiviteter mellan partners, leverantörer, gäster, styrelse och invånare.

Resultat
Ett uppskattat dagsprogram följdes av en galakväll med 1500 gäster som alla åt middag i ett och samma rum. Nya partners, stor bevakning av lokal media och spridning i de sociala medierna blev en vidareutveckling av galan – som både styrelsen och gästerna i utvärderingen var mycket nöjda med.