Var inte rädd för negativa kommentarer

By 31 maj, 2010Digital närvaro

Förra veckan var jag på liten turné i länet. På tisdag var jag i Strömsund och träffade företagare och blivande företagare och diskuterade Sociala medier. På torsdagen var jag i Lillhärdal och jobbade med samma fråga tillsammans med medarbetarna på turistbyråerna i kommunen. Två roliga dagar. Det är uppenbart att sociala medier är ett ämne som engagerar – vare sig man är skeptiker eller redan frälst. En fråga som kom upp båda dagarna är ”Hur gör man om man får negativa kommentarer?”.

Det finns en oro över att bli sågad på nätet. Och visst kan det verka läskigt – jag håller med! Men ett bra bemötande av en negativ kommentar kan faktiskt leda till någonting bra. Det som är negativt får någon kan också vara precis det som någon annan söker… Kritik om att det är så vansinnigt långt till Funäsdalen, kan låta som ljuv musik i någon annans öron… Så låt inte rädslan för negativa kommentarer hindra er från att använda och synas i de sociala medierna. Och skulle negativ kritik dyka upp kommer här lite råd kring hur du kan hantera situationen. /Helena Engberg

Hur hanterar man negativa kommentarer i sociala medier?

Lathund: Så gör du när företaget kritiseras på nätet

P.S. Läste i senaste Tendens att man i USA gjort en undersökning som visar att varje facebookfan genererar word-of-mouth-marknadsföring värd 3,6 USD per år. För coca-cola innebär det marknadsföring till ett värde av 19,4 miljoner USD per år. Och för Trampolin PR 144 USD. 🙂

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.