Trampolin PR

Glasögon – en boost för mitt personliga varumärke

By 20 april, 2010 No Comments

Jag tror att jag måste skaffa glasögon. Ett faktum som orsakar blandade känslor… Lite åldersnoja får jag allt, men jag känner mig också lite nöjd. Äntligen! När jag var liten sprang jag runt i ett par förstora bågar utan glas, bara för jag tyckte att det var snyggt. Det tycker jag fortfarande, men framför allt tycker jag att glasögon (rätt glasögon) bidrar till att man ser klok och trovärdig ut – att man vet vad man pratar om. Och så vill jag gärna uppfattas. Alla brighta affärskvinnor har ju glasögon, eller hur? Nu räcker det förstås inte med ett par brillor, men faktum är att jag är rätt så klok och har rätt bra koll på vad jag snackar om (tycker jag i alla fall själv), men med tanke på att jag så sent som i fjol fick visa leg på bussen kanske första intrycket av mig säger annat? Och ni vet ju hur viktigt det första intrycket är!

Mitt personliga varumärke kommer att må bra av glasögon, det är jag säker på. Och när jag ändå är på gång ska jag fundera över hur jag kan utveckla mitt varumärke också på andra plan. Några tips hittar jag här:

http://www.nyttforetag.com/bygg-ditt-personliga-varumarke.aspx

Och lite inspiration kan youtube bidra med:

www.youtube.com/watch?v=6paItEm2AF4

www.youtube.com/watch?v=EhqZ0RU95d4

//Helena

Leave a Reply

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.