Hemester på Norrländska*

By | Trampolin PR | No Comments

Med våra bästa personliga tips för en härlig hemester på norrländska vill vi önska dig en skön sommar! Vi turas om att ha semester och det går alltid att komma i kontakt med någon av oss via vårt gemensamma nummer 063-10 33 50. Hör av dig om du behöver kommunikationshjälp i sommar!

* Semester som spenderas nära hemmet i Norrland

AD-Sebastian tipsar!

Glösa Älgriket – friluftsmuseum

Res tillbaka i tiden och upplev 5-6000 år gamla hällristningar och fångstgropar från Älgklanens viste i Glösa, ett stenkast från Alsen. Njut av en picknick med hela familjen intill det porlande vattenfallet och besök Älghallen där du kan lära dig mer om hur livet såg ut för Älgklanen i förhistoriska Jämtland.

Copy-Annja tipsar! 

Häggsåssjön – härlig badsjö i fjällmiljö

Borra ner tårna i sandbotten och njut av ljummet vatten mot kroppen och vacker utsikt mot fjällen. En oas under soliga dagar. Häggsåssjön i Oviken passar både badkrukan och vattenälskaren eftersom den är otroligt långgrund. Ta med något gott att fika mellan doppen. Grillplats finns.

Digital-Sharre tipsar! 

Sten- och fossiljakt i Jämtland

Har du barn? Många barn blir någon gång intresserade av stenar. Packa fikakorgen och bege er till stenbrottet i Marieby, här finns mängder av fossil att upptäcka. Ett bonustips på temat är meteoritcentrum i Lockne, ett oväntat bra stenmuseum där ni kan lära er om hur det gick till då en meteorit störtade ner och skapade Locknesjön.

Copy-Henrika
tipsar! 

Nyfiket sommarkafé i gammal gård

Gammelgården i Rättvik är ett smultronställe för alla som uppskattar gott sommarfika. Här dukar Kafé Nyfiket upp hembakade kakor, goda luncher, smörgåsar och tutul (Siljansbygdens svar på tunnbrödsstut). Innan påtår kan man strosa i örtagården, titta in i den lilla hemslöjdsbutiken eller – om man tajmar – ta del av en konsert på lägdan nedanför. Och missa för all del inte Rättviksglassen.

Sociala medier-Elin tipsar! 

Bjuröklubb

Bjuröklubb är en halvö, ett naturreservat, en låt av Laleh, Skellefteås mest besökta utflyktsmål och har Västerbottens längsta havssandstrand. Här kan du bada, upptäcka lämningar från 500-talet eller promenera ut på utsiktsrampen bredvid den gula 1800-talsfyren där du får en storslagen panoramavy över Bottenviken. Ta en fika på Café Fyren i den gamla fyrmästarbostaden eller sväng förbi krukmakaren Björn Larsson.

Projektledar-Helena tipsar! 

Sommar upplevs bäst från hästryggen

Att rida är ett fantastiskt sätt att komma nära naturen. Näst efter bebis-nackar finns heller inget som luktar så mycket lycka som en häst. Mitt bästa sommartips är en ridtur. Förslagsvis bokar du en tur på SG Islandshäst i Brunflo där pigga och välskolade islandshästar tar dig med på en härlig skogstur. Om du vill upp på fjället för en längre tur, kanske flera dagar, är Rid i Jorm ett bra alternativ.

Strateg-Annika tipsar!

Döda fallet – Ragundadalen

Jag vill tipsa om en utflykt till Döda fallet. Det har en intressant historia, då det är en av Sveriges största naturkatastrofer. Det är också väldigt spännande att faktiskt kunna vandra i en flodfåra som är helt torrlagd. När jag besökte stället som barn förundrades jag mest över alla underliga stenar och märkliga hålor som man kunde kika igenom. Som vuxen är jag minst lika betagen av den vidunderliga utsikten över Ragundadalen.

Journalist-Sofia tipsar! 

Rotsidan och Gårdsbutiken – Höga Kusten

Höga Kusten är stort, men på en dag kan du hinna med två av mina favoriter. Börja med att snirkla dig fram på småvägar mellan sjöar och berg till Barsta. Lämna bilen och följ stigen mot naturreservatet Rotsidan. Efter någon kilometers promenad i skog börjar havet skymta mellan träden och du kommer fram till de solvarma klipporna, perfekta för barfotaspring. Bada, fika, njut och när du sedan fått nog av havsluft är ett stopp för middag på Gårdsbutiken i Nordingrå att rekommendera.

Film-Håkan tipsar! 

Vandra och spring i Oviksfjällen

Oviksfjällen är något av en doldis i Jämtlandfjällen, men här döljer sig många fina pärlor. En av de finaste är att vandra eller springa till Dörrsjöarna (knappt 25 kilometer tur och retur från Arådalen) och njuta av en vacker sjö med gröna sandåsar som korsar och delar upp sjön. Dramatiska fjällsidor kantar dalen och hela platsen andas en del Skottland. Ta gärna med tält (och myggmedel) och njut av ljusa sommarnätter i fjällen när det är som allra bäst. Karta och kompass behövs, leden går inte ända fram

Från trikåer och skjutvall till Rosa huset mitt i centrum

By | Okategoriserade | No Comments

Egentligen är jag inte det minsta sportintresserad och längdskidor åker jag endast om turen inkluderar stopp för våffla och varm choklad. Ändå var jag nyfiken på skidskyttevärlden när jag sommaren 2012 pluggat klart journalistlinjen på Ålsta Folkhögskola och längtade tillbaka hem till Jämtland. Nyfiken på hur kommunikationen i samband med stora evenemang så som Världscupen i Östersund fungerade, nyfiken på personerna bakom åkarna och nyfiken på organisationen bakom evenemanget.

Det blev tillslut sju år inom skidskyttevärlden där jag med fria händer fick möjligheten att bli allkonstnär inom kommunikation. Från första stapplande stegen med att skapa innehåll till reklambilagan Världscupen 2012 till att ansvara för samtliga digitala kanaler under Skidskytte-VM 2019.

En spännande resa där jag längs vägen även passade på att ta kandidatexamen i Kulturgeografi, guida glada sommarresenärer längs Inlandsbanans många mil mellan Mora och Gällivare och göra diverse inhopp på olika turismanläggningar. Varje arbetsplats med sina utmaningar. För mig har den stora tjusningen varit att få mixa dessa. Att få varva möten med pratglada resenärer med rapport från sommarens träningsläger i skidskytte och däremellan hinna lära sig nya knep inom foto och film. Den ständiga jakten på nya berättelser och nya sätt att få berätta dem, det är det som drivit mig framåt.

Att paketera rätt information på rätt sätt för rätt målgrupp är en ständig utmaning som jag glatt tar mig an. Under vägen fram till VM innebar det allt från eventmarknadsföring till skapandet av enklare film, artiklar och textunderlag till radio- och printmaterial. Allt för att locka till biljettköp och skapa intresse för evenemanget. Jag fick arbeta med en härlig mix av verktyg och uttryck som jag hoppas få fortsätta utveckla när jag nu byter utsikten över skjutvallen till det Rosa huset mitt i stan.

Min förhoppning är att här få fortsätta stilla min nyfikenhet genom nya möten, berättelser och lärdomar. Kanske är det just din berättelse jag ska få ta del av här näst? Hör av dig och säg hej på sofia@trampolinpr.se !

Så jobbar Marlene för att skapa publicitet inför skidskytte-VM i Östersund

By | Medierelationer, Möten & evenemang, Trampolin PR | No Comments

Det är fantastiskt roligt att ta del av all publicitet inför kommande VM i Åre och Östersund. Vi är nog många som känner stolthet över vår region och den marknadsföring som publiciteten innebär är ovärderlig. Att media är intresserade av VM är väntat, men för att få ut mesta möjliga publicitet kring arrangemanget ligger det ett målmedvetet arbete bakom. Det säger Marlene Ström, Trampolin PR, som just nu har fullt upp med uppdraget som presschef för skidskytte-VM i Östersund 7–17 mars 2019. 

Vi har läst och hört om VM i både lokal och nationell media.  Hur mycket arbete ligger det egentligen bakom den publiciteten?
– Viss publicitet skapas så klart av sig själv när det är ett VM, men det finns också ett genomtänkt och strategiskt arbete från min sida. Jag har till exempel rest och träffat redaktioner både på lokal- och på riksnivå för att berätta om Skidskytte-VM och förhöra mig om hur och vilken typ av material de är intresserade av. Jag har jobbat mycket med att hitta bra vinklar till olika medier och ha personliga kontakter med journalister. Men också att plocka fram de nyheter som just den redaktionen är intresserad av. Till exempel har Säffle Tidning nyligen skrivit om två personer från Säffle som kommer resa till Östersund för att delta som funktionärer på Skidskytte-VM. Vinkeln blir lokal trots att avståndet mellan Östersund och Säffle är stort.

Vad är det som intresserar media?
– Skidskyttesporten är det som är absolut mest intressant. Nu har vi ett intressant landslag som gör fina resultat. Det är jättepositivt så jag behöver haka på sportnyheterna. Därför har jag plockat fram saker som är kopplat till sporten på ett tydligt sätt. I samarbete med Mittuniversitetet har vi plockat fram forskning som utvecklar skidskyttesporten. Vårt eget hållbarhetsarbete har också varit intressant eftersom klimatet påverkar framtida vintersportevenemang. Att vi har två VM i Jämtland skapar så klart intresse för att både jämföra och lyfta fenomenet.

Vad är ditt bästa tips till andra som vill jobba med publicitet?
– Som alltid gäller det att ha en bra nyhet. Skilj på marknadsföring och redaktionellt innehåll. Och som jag sa tidigare; rätt nyhet för rätt redaktion. Dagens Industri är inte intresserade av att lyfta maskoten Storsjöodjuret eller att det jobbar 950 ideella funktionärer med Skidskytte-VM. Däremot vilken effekt två VM har på näringslivet i Jämtland.

Hur är det att jobba med ett uppdrag som presschef för VM?
– Jag jobbar i princip heltid med VM just nu. Som konsult på Trampolin PR är jag van att jobba med flera uppdrag parallellt och snabbt gå ut och in i olika uppdrag. Det är roligt att under en period få ha fullt fokus på en sak. Men erfarenheten från konsultrollens många bollar i luften är en bra erfarenhet då vi inom Skidskytte-VM är en liten organisation och det är diverse frågor som hamnar på mitt bord. För mig personligen är det roligt och utvecklande att få jobba med både TV-produktionsfrågor och pressfrågor för ett så här stort evenemang. Jag kommer att ha mycket ny erfarenhet med mig till våra andra uppdrag när jag är klar med VM.

Delat ledarskap och plats för kreativitet

By | Möten & evenemang, Trampolin PR | No Comments

I år har Trampolin PR funnits i tio år! Från att vara ett nystartat tvåpersonsföretag är vi idag en etablerad byrå med tio medarbetare. Den roliga, lärorika och periodvis ganska utmanande resan berättade jag och Marlene om på vårt första frukostsnack den 9 januari. Här kommer en minivariant av det snacket i form av tre konkreta lärdomar som vi tar med oss i vårt fortsatta arbete. Se det som tips, inspiration eller kuriosa.

  1. Delat ledarskap ger driv och frihet

Vem som ska vara chef och vd har aldrig varit viktigt för varken Marlene eller mig. Under de första fem åren hade vi ingen uttalad vd, istället var vi ansvariga för olika områden som personal, ekonomi, egen PR osv. Efter hand när vi fick fler medarbetare och omgivningen också började förvänta sig att det skulle finnas just en vd bestämde vi oss för att hitta ett nytt sätt att jobba. Istället för att ansvara för olika områden började vi turas om att ta helhetsansvaret. Jag var vd i två år, sedan Marlene i två år, och nu är det min tur igen. Det här sättet att växeldra har fungerat bra för oss. Framför allt orkar vi hålla energin uppe när vi turas om att dra, det ger oss också en frihet att tänka på och göra annat när vi har våra vd-fria år. Alla företag måste naturligtvis hitta sina egna bästa sätt, men kanske skulle fler företag och företagare må bra av att jobba med någon form av delat ledarskap?

  1. Att fatta beslut ger energi till nya tankar

En till synes liten sak som har varit viktigt för oss är att inte dra ut på beslut. Det finns få saker som tar så mycket energi som att vela, fundera och älta. Vi brukar vara ganska snabba att fatta beslut och då med en vetskap om att det faktiskt ganska ofta går att bestämma om. Just nu bestämmer vi så här! Om det visar sig vara feltänkt då tänker vi om. Men, och det här är ett stort men, man ska så klart inte slarva med viktiga beslut! Varningssignaler ska tas på allvar, referenser ska kollas upp och olika alternativ övervägas. Men sen är det inget att dra ut på! Ett ofattat beslut mindre att fundera över ger energi och utrymme för nya tankar. Det är i alla fall min erfarenhet.

  1. Tillit och utrymme ger kreativitet och handlingskraft

En arbetsplats där det är lätt att göra fel, kanske klä sig fel och säga fel saker hämmar. Rörelseutrymmet blir snävt och varken människor eller idéer får plats att utvecklas. Om du däremot skapar en arbetsplats där det finns trygghet och utrymme att ta ut svängarna, ta egna initiativ, komma med knasiga förslag – ja, vara sig själv helt enkelt – då lägger du en bra grund för kreativitet, trivsel och i slutändan bra leveranser till kund.

Så tänker vi! Och vi försöker jobba med att skapa trygghet och tillit, bland annat genom att lära känna varandra utanför de invanda rollerna på kontoret. Vi har till exempel kört hundspann i Ottsjö, varit på balett i Wien, vandrat både i Jämtlandsfjällen och på Teneriffa. Allt med syfte att, absolut ha kul, men framför allt skapa en bättre, mer kreativ arbetsplats.

Självklart räcker det inte att göra lite trevliga personalaktiviteter för att skapa en bra arbetsplats, det finns många fler delar som spelar in. Det finns alltid saker att jobba med inom det här området, och det är inte alltid självklart och enkelt. Men en sak är vi i faktiskt tvärsäkra på och det är grundtanken om att tillit och utrymme att vara sig själv är superviktigt, förmodligen i alla branscher, men definitivt i vår!

/Helena

  • 28 mars: Presschef för VM – skapa publicitet, stötta tv-produktion och vara en god värd
  • 9 maj: Normkreativ kommunikation – vi snackar inkludering och mångfald
  • 12 september: Om flyttmönster, brödrostar och platsers attraktion
  • 7 november: Film – nödvändigt ont eller rolig möjlighet?
  • 12 december: Vilka sociala medier vinner och vilka försvinner 2020?

Kommande frukostsnack i Rosa huset. Läs mer och anmäl dig på vår Facebooksida där eventen publiceras löpande.

Hur bemöter Trampolin vintermörkret?

By | Trampolin PR | No Comments

En mörk höst har bytts ut mot en vit och gnistrande vinter här i Östersund. Solen visar sig allt mindre om dagarna och det brukar generellt sett vara lite motigt att kliva upp ur sängen på morgnarna. Det är lätt att hamna i någon slags dvala, så vi på Trampolin har dragit in en arsenal med mysiga moment för att bäst kunna bemöta vintermörkret.

På vår arbetsplats har vi en liten trivselgrupp som funderar och gnolar på vad vi kan göra för att underlätta arbetet och pigga upp alla oss som jobbar här. Med glimten i ögat, men även på största allvar kallar trivselgruppen sig för Bra, bättre, bäst arbetsplats.

En gång i månaden planerar trivselgruppen en hemlig aktivitet som ofta genomförs på en förlängd lunch. Det är bara trivselgruppen som vet vilken aktivitet det blir och de andra får bara veta det absolut nödvändigaste inför aktiviteten. I december var den hemliga aktiviteten en sopplunch ute i gnistrande sol på en grillplats ute i Frösön. Den enda ledtråd de andra Trampolinarna fick var att de skulle klä sig efter väder. Trivselgruppen hade ordnat med soppa, bröd, smör och krutonger från Jaktstugan, termosar med kaffe, varm choklad och te, marshmallows, pepparkakor och skumtomtar till efterrätt. Det var en kall men mysig och uppiggande dag.

Inför juletid så har trivselgruppen ordnat med julfika inför varje advent med saffransbullar, julmust, pepparkakor och glögg och en av dagarna gick vi i samlad trupp och avnjöt en god julfrukost på Jazzköket. På kontoret har det dekorerats inför julen med adventsljusstakar, stjärnor och brinnande tomteljus. Det skapades även ett litet rosa Trampolin-pepparkakshus som prytt insidan av vårt köksfönster.

Nu tickar vi mot julen och samtidigt som det ska bli skönt med lite julledighet, ser vi även fram emot det nya året och allt spännande det bär med sig!

God Jul och Gott Nytt År!

//Elin

Hajimemashite/Trevligt att träffas

By | Trampolin PR | No Comments

”Hajimemashite” är en japansk hälsningsfras som används när man träffar någon för första gången.

”Hur känns det att vara i Sverige igen?”. Det är en fråga jag fått höra ofta men fortfarande har svårt att svara på. Hur förklarar man känslan av att ena veckan sitta i en lägenhet på tolfte våningen i Nagoya och följande vecka i ett rött hus med vita knutar på Frösön i Östersund? Inom en vecka förändrades min miljö från en gråfärgad stad fylld till bredden med människor, till fjällutsikt och en natur som så sakteliga håller på att byta om till höstskrud.

Jag satt på tåget i Japan när jag fick beskedet om min nya anställning hos Trampolin PR. Sedan rusade tiden fram snabbare än i ljusets hastighet (helt ärligt, jag lovar). En flytt över kontinenter skulle genomföras och det på så få dagar som möjligt. Jag kunde nästan inte bärga mig innan jag skulle få börja!

Att jobba med kommunikation är nytt för mig men det känns helt rätt. Jag har spridda arbetserfarenheter som jordbrukare, språkexpert, restaurangbiträde, chef och ledare. Jag har en kandidatexamen i historia och är nu sist utbildad till marknadskommunikatör inom sociala medier. Genom alla mina många erfarenheter har kommunikation ständigt men blygt stått vid min sida utan att jag upptäckte det. Till sist lyssnade jag och jag insåg snabbt att det passar mig perfekt.

Under studierna till marknadskommunikatör fick jag bra träning ”hands-on” inför yrket. Bland annat stod jag bakom den virala kampanjen #jaghöjervolymen som engagerade mångdubbelt över våra mål. Jag stod även bakom den lilla grupp som startade en kampanj ”Musikstjälpen för Musikhjälpen” vars lite knasiga idé gav oss två Skype-intervjuer med buren under Musikhjälpen 2016. Utöver det fick jag två matnyttiga praktikperioder där jag jobbade ”in house” för spahotellet Yasuragi.

Mitt i studierna fick jag ett jobberbjudande som avdelningschef för ett nytt Ikea-varuhus som skulle öppna i Japan, ett erbjudande som man bara inte kan säga nej till. Sista terminen av studierna genomfördes på distans samtidigt som jag öppnade det nya varuhuset. Det var otroligt tufft att göra allt på samma gång, men jag är glad över att jag gjorde det!

Sociala medier är i ständig förändring och då behövs ett naturligt intresse för att orka hänga med. Jag vill mer än gärna hjälpa er att botanisera i den sociala och digitala världen både nu och i framtiden. Hör av er på elin@trampolinpr.se så startar vi där!

PR för alla!

By | Trampolin PR | No Comments

Under 2018/19 genomför Trampolin PR en satsning för att vässa både vår egen och våra kunders kompetens inom området inkluderande kommunikation, alltså schysst kommunikation som berör fler genom medvetenhet och hänsyn till allas våra olikheter.

För det är ju så att bra kommunikation har förmågan att beröra – folk som folk.

Det är budskap som ska nå fram, oavsett vem du är eller vilken bakgrund du har. Allt för att nå ut och skapa ett större värde för fler.

Därför är lösningen på vårt PR-kryss som pågått under sommaren: PR FÖR ALLA

Tack till alla som medverkat och stort grattis igen till Bilfix i Sundsvall som löste krysset och därmed vunnit en halvdag med fotograf!

Lös PR-krysset – vinn halvdag med fotograf!

By | Trampolin PR | No Comments

Vi vill tacka alla våra kunder för ett fantastiskt år och önskar er en skön sommar! För att förgylla tiden i hängmattan erbjuder vi er att motionera hjärnan i form av detta PR-kryss. Här får du chansen att testa dina kunskaper och får dessutom reda på några nyheter om Trampolin PR.

Bland de rätta svaren utser vi en vinnare som får en halvdag med fotograf!

Fyll i och spara krysset på din dator eller telefon och maila det till hej@trampolinpr.se
Lämna in ditt svar senast 6 augusti 2018.

Lycka till!

En bra talare förbereder sig och övar

By | Möten & evenemang | No Comments

Komikern Jerry Seinfeld har ett skämt:

– Det sägs att vi är mer rädda för att hålla tal än för att dö. Vilket betyder att vi hellre är killen i kistan än den som håller talet på begravningen…

Och på ett sätt har han väl rätt för i ”The Book of Lists” finns en lista om rädslor. Där framgår att det är just att tala inför publik som vi människor är mest rädda för. Höga höjder kommer på andra plats och insekter och baciller på tredje plats. Många måste ändå tala inför folk ganska ofta och frågan är då hur man ska tänka?

Jag hade förmånen att träffa fem företagare i Funäsdalen i tidigare i vår. Alla går en längre utbildning för att kunna genomföra en guidning om samer till sommaren. De kan sitt ämne, de har full koll på vad de ska säga, liksom många av oss har när vi ska tala inför publik. Då kommer ofta funderingarna på hur jag ska framföra det, hur jag ska inleda, hur jag ska hålla en röd tråd och hur jag avslutar och gör ett bra intryck.

Det vi gick igenom på utbildningen – och övade en del på – var detta.

  1. Förbered dig!

Ta reda på så mycket du kan om dina förutsättningar, alltså vilka är dina åhörare, vad har de för förkunskaper, var ska ni hålla till, hur lång tid har du på dig och vilka deras förväntningar är?

  1. Innehållet

Sätt en rubrik på ditt framförande, det hjälper dig att hålla dig till ämnet, alltså till din röda tråd. Dela sedan in ditt framförande i tre delar. Inledningen, mittendelen och avslutningen. Inledningen är ofta viktigast, här skapar man förväntan och intresse. Dessutom, går inledningen bra så flyter ofta resten på av sig själv.

  1. Framförandet

Våga ha ögonkontakt med publiken. Variera rösten, våga ta pauser och se till att inte prata för fort. Gestikulera gärna och rör dig på scenen.  Fundera också på om du har någon rekvisita du vill använda dig av och i så fall varför. Vill du hålla en monolog eller skapa en dialog med din publik? Om det senare måste du ha inkluderande frågeställningar.

Mitt allra bästa tips är ändå att öva. Jag får ofta kommentaren att ”du är så naturlig på scenen, eller, du är ju så van så för dig är det ju bara att ställa dig där på scenen.” Min hemlighet är att jag övar. Jag skriver ett manus i förväg. Jag övar och känner efter vad som funkar och inte funkar och sedan plockar jag ner mitt manus i stolpar. Lycka till – och även om det är läskigt att tala inför folk så fortsätter ju livet efteråt.

/Marlene

GDPR – yrsel? Vi hjälper dig att hålla balansen

By | Digital närvaro, Idé och strategi, Trampolin PR | No Comments

En dag strax innan jul fick jag frågan: Vill du gå en kurs i GDPR? Jag suckade inombords och tänkte ”tråkigt och svårt”, men log glatt mot chefen och svarade: Det gör jag gärna för det är viktigt och intressant. Nu har jag gått kursen och tycker att det är viktigt och intressant, på riktigt. Tycker du fortfarande att det är tråkigt och svårt? Hör av dig!

Det är väldigt många frågor som kommer upp i kölvattnet av denna nya förordning som gäller i alla EU:s medlemsländer från och med den 25 maj 2018. Men det känns okej, eftersom syftet är gott. Syftet är ju faktiskt att skydda dig och mig och vår personliga integritet. Det är bra, även om det medför en del huvudbry och administrativa förändringar.

Det har verkligen blivit en stor grej med utbildningar och information om GDPR. Nätet fullkomligt svämmar över av erbjudanden, tips och råd. Vissa är bra, andra mindre bra, och jag tänker inte förlänga listan här. Däremot kan jag rekommendera er som inte redan gjort det, att se över er verksamhet och identifiera områden som behöver förändras. Vi ska ha respekt för de nya reglerna och med sunt förnuft som ledstjärna får vi söka oss fram och hantera fråga för fråga.

En väldigt konkret fråga som dykt upp hos oss på Trampolin PR är möjligheten att ha alla anställda presenterade på webben. Många företag vill det, men är det okej? Det går att lösa, bland annat genom samtycke, vilket de flesta använder sig av redan idag.

Det går också att söka ett utgivningsbevis. Om ansökan godkänns ska databasens namn, tillhandahållare (alltså den som driver verksamheten) och ansvarig utgivare tydligt framgå på webbplatsen. Ansvarig utgivare är då ansvarig, precis som för vilken publikation som helst.

Låter det svårt eller klurigt? Kontakta oss gärna så hjälper vi dig.

/Annika Lidgren
annika@trampolinpr.se