Så skapar du en undersida till er företagssida på LinkedIn

By 12 november, 2015Digital närvaro

Företagssidor på LinkedIn blir allt vanligare. Men ibland ryms inte hela företaget under samma tak. Ni har kanske regionala kontor som jobbar på egen hand med sin kommunikation och sin rekrytering? Nya produkter som kräver sin egen marknadsföring? Om ert företag eller organisation består av olika delar med olika budskap som ska nå unika målgrupper, då kan ni skapa en ”showcase-sida” på LinkedIn. Man kan följa en showcase-sida precis som en företagssida.

Så varför inte bara skapa en till företagssida?
Skapar ni en till företagssida så hänger den inte ihop med er andra företagssida på ett naturligt sätt. En showcase-sida gör att ni håller en röd tråd i er kommunikation, ni skapar helt enkelt en undersida till företagssidan.

Så här gör du för att skapa en Showcase-sida:

  1. Se till så du är administratör för den tillhörande företagssidan
  2. Klicka på nedåtpilen intill den blå redigeringsknappenpå företagssidan.
  3. Välj Skapa en Showcase-sida.
  4. Ange ett namn och utse administratörer för sidan. (För att kunna utse någon till administratör måste personen vara en förstahandskontakt.)
  5. Klicka på Skapa.
  6. Du eller någon av administratörerna kan slutföra de sista stegen. Klicka sedan på Publiceraför att sidan ska bli offentlig.

Du kan skapa upp till 10 Showcase-sidor via din företagssida. Innan du skapar en företagssida eller en showcase-sida, se till att du har en plan för hur ni ska hålla den uppdaterad. Vi kan såklart hjälpa er med det, slå en signal eller maila så pratar vi!

/Sofia

sofia@trampolinpr.se
+46705804202

Leave a Reply