Innehållet är viktigt

By 22 november, 2012Text och form

Mycket av vårt arbete handlar om att skriva. Och vi upplever att behovet av schyssta texter växer. Innehållet är viktigt. Det räcker inte med en snygg förpackning. Att vara konsekvent i budskapet och ha en röd tråd i all sin kommunikation är A och O för att nå fram.

Artiklar, produktbeskrivningar, debattartiklar, copytexter, webbtexter, storys, presentationer, slogans, inbjudningar, pressmeddelanden… Texter finns i många olika former. Vi älskar dem alla!

Den senaste månaden har vi skrivit ovanligt mycket artiklar. Vi har som vanligt skrivit artiklar till bilagan Jämtlands Bil & Bostad, vi har skrivit artiklar till den näringslivsbilaga som levererades med ÖP och LT i början av månaden, och i förrgår damp Svängrum – ett magasin från Bydalsfjällen, ner i lådan. Vilka som skrivit texterna? Jag tror du kan gissa.

/Helena

 

Leave a Reply